Bir kaç ay önce yaptiğim İLK projem bu. Kendin yap (Diy) projeleri ile Pinterest ile tanıştım. Öncesinde pek merakım, ilgim yoktu ama Pinterest'teki yönlendirmelerle gittiğim sayfalar, oralardaki projeler aklımı başımdan aldı diyebilirim.
Bu dekoratif çiçeğin yapılışını birebir bir yerde görmedim, 'gül yapımı' görmüştüm misal, (kumaştan ya da kurdeleden), sonra çiçekler, böcekler, evdeki her türlü eşya ile yapılabilecek büyük, küçük objeler, geri dönüşüm materyalleri, kartonlar, danteller, kutular o sitelerde geze geze insanın kafasında her türlü şablon oluşuyor zaten, böyle bir şey çıkıverdi ortaya bir kaç ay önce.
Ben gülleri kumaştan yaptım, eski iki adet tshirt kullandım biri açık pembe diğeri ise koyu pembe. aşağıda malzemelerini yazıyorum.
Dekoratif Çiçek Yapımı;
Malzemeler,
-1 adet strafor top - küçük boy (yapı marketlerde bulabilirsiniz, ben bauhaus'tan almıştım)
-1 adet bali ya da herhangi bir yapiştirici
-Eski giysi kumaşi (bu gülleri kurdelelerden yapabilirsiniz, sanırım yapımı daha kolay olacaktır.)
-1 adet ağaç dalı (bu dal uyumsuz oldu biraz, belki ilerde boyayabilirim, malzemem yoktu onu koydum)
Yapılışı,
Straforun boyutu küçük olduğu için çok büyük olmayacak şekilde güller yapmam gerekiyordu. Göz kararı ebatlarda kesip, kestiğim parçaları içe doğru kıvırdığımda güller ortaya çıktı zaten, yaptiğim her gülü biriktirmeden topa yapiştirdim (renkleri birbirine uyumlu olacak şekilde). gülü kumaşı kıvırarak tamamladıktan sonra ucunu kumaşa minik bir parça yapiştirici ile yapiştiriyoruz.
Ufak bilgi; bali straforu eritiyor, top gözükmese de ben kullandığım kumaştan kesip topu komple kaplayıp gülleri oyle yapiştirdim.
Yapması çok eğlenceli, obje ortaya çıktıkça heyecan daha da artıyor. ve sonuç? Bence hiç de fena değil.
Kolay gelsin :)











